Słowniczek


Rok - w tym uniwersum rok trwa 412 dni (lata przestępne występują co 6 lat), a dzień 30 godzin;


Wiodący ogół ras inteligentnych żyjących na Endurionie, które utworzyły złożone społeczeństwa i aktywnie oddziaływują z pozostałymi rasami;

Ghul istota stworzona z wielu martwych ciał i trupożerca; nieformalnie przekleństwo;

Smok pierwotna i najpotężniejsza rasa Wiodących, jako pierwsza pojawiła się na Endurionie. Smoki na co dzień wyglądają jak demony, lecz potrafią również przybrać Smoczą Formę – zmieniają się w ogromne, uskrzydlone i ziejące ogniem jaszczury. Bardzo szanowane pośród pozostałych Wiodących. Ich kraina nazywa się Irel Elunore. Po Bitwie Milionów zaszyły się na wyspie i słuch o nich zaginął; Złe wyrażanie się o smokach jest równowarte przekleństwom;

Demon Druga co do wieku i siły rasa Wiodących, wywodząca się od smoków. Charakteryzuje je duma, która pozwala im kłamać i oszukiwać, kiedy tylko jest to dla nich wygodne, lecz nigdy nie dopuszcza ich do kradzieży. Demony są rasą, w której występuje najwięcej nekromantów względem innych magów. Ich królestwo jest podzielone na dwa państwa o wspólnym ustroju, prawie i władcy. Nazywają się one Haunn Północny i Haunn Południowy; 

Elf Rasa wywodząca się od smoków, która pojawiła się jednakże później niż demony. Elfy wyróżniają się bardzo długimi, spiczastymi uszami, jasnymi włosami i oczami, i zamiłowaniem do białej magii oraz roślin. Ich królestwo nazywa się Hiapheria;

Mroczny Elfodmiana elfa, która wybrała czarną a nie białą magię. Mają ciemne włosy i oczy, co różni je od Elfów. Mroczne elfy odłączyły się od elfów i utworzyły własne państwo, (jeszcze się tak nazywa, ale to się zmieni) Dryadalum Tenebrosus Sapiens; 

Krasnolud rasa Wiodących, którą wyróżnia niski wzrost: żaden krasnolud nie przekracza 1,4 m wzrostu, chociaż jest krępy i dobrze zbudowany. Pochodzenie krasnoludów nie jest znane, one same utrzymują, że zrodziły się ze skał. Ich królestwo nazywa się Warakgrurim; 

Wilkołak rasa Wiodących wywodząca się od smoków. Wilkołaki różnią się od swoich przodków tym, że nie są tak silne, a formą, którą przybierają, jest wilk. Wilkołaki w postaci Wiodących są wysocy, mają włosy barwy takiej, jak ich wilcza sierść i złote oczy. Ich państwo nie ma jednego władcy, rządzi w nim szóstka najsilniejszych watah. Nazywa się Silva; 

Człowiek rasa Wiodących wywodząca się od krasnoludów. Różnią się 
od swoich przodków wyższym wzrostem, bardziej smukłą sylwetką ciała 
i kobietami, które nie mają bród. Człowiek jest rasą, której średnia długość życia jest najkrótsza, lecz której przyrost naturalny i reprodukcja są największe. Ludzie wykorzystali te cechy i podbili ogromne tereny, tworząc Imperium zajmujące zdecydowaną większość południowego Endurionu;

Wampir rasa wywodząca się od ludzi, zwana czasem ich ulepszoną 
i nowszą generacją. Wampiry żywią się krwią, przez co przez długi okres czasu były najbardziej znienawidzoną rasą na Endurionie. Obecnie żywią się legalnie dostarczaną, sztuczną (bądź zwierzęcą) krwią oraz zwykłym pożywieniem i piciem. W przeciwieństwie do raczej niezdarnych ludzi, wampiry wyróżniają się bardzo dobrą koordynacją ruchową i szybkością. Ich państwo przybrało ustrój federacji o nazwie Asturiana;


Niziołek – rasa wywodząca się od krasnoludów i stanowiąca „miniaturkę” ludzi. Są rasą, której nie biorą na poważnie żadni inni Wiodący ze względu na ich niski wzrost połączony z drobną budową ciała oraz nielubiani przez to, że jako jedyni nie władają prawdziwą magią poza umiejętnością deportacji i telekinezy. Często pogardzani również za to, że podczas ludzkich podbojów nie postawili się najeźdźcy ani nie "starczyło im odwagi, by zniknąć". W efekcie jako jedyna rasa zostali zniewoleni i przez kilka tysięcy lat żyli jako rasa podrzędna, co na stałe zmieniło ich mentalność. Ich państwo nazywa się Daglasia;


Wiedźma pochodzenie tej rasy jest nieznane. Nie posiadają własnego państwa, lecz ich siła magiczna należy do jednej z największych. Wiedźmy są najsłabiej znaną rasą, mają jednak w zwyczaju zachowywać neutralność. Jednakże, jeśli postanowią walczyć po którejś ze stron konfliktu, stają się niebywale niebezpiecznymi przeciwnikami;

Wielka Wojnazwana również Wojną Chaosu, wojna, która trwała przez całe wieki, a powodu wybuchu której nikt nie pamiętał. Jej celem była wzajemna eksterminacja wojsk i podbój całego Endurionu. Nacje 
nie zawiązywały wtedy sojuszów, które trwałyby dłużej niż przez rok, 
a ewentualne rozejmy, pakty o nieagresji i pokoje były krótkotrwałe i niestałe. Wielka Wojna została ostatecznie zakończona Bitwą Milionów;

Bitwa Milionówbitwa, która zakończyła Wielką Wojnę. Wzięło w niej udział wszystkie 8 ras, z których każda wystawiła przeciw pozostałym kilkumilionową armię. W bitwie tej, tak jak w wojnie, nie istniały żadne stałe sojusze. Po jej zakończeniu nie pozostała żadna armia, a państwa podupadły. Jej największym skutkiem było zniknięcie, neutralnych lub próbujących uspokoić walczące rasy, smoków.

1 komentarz: